Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą Politykę prywatności.

[ Zamknij ]

"Kra, kra, kra ... Garwolin gra"

Projekt skierowany do młodzieży ze szkół garwolińskich w wieku 14-17 lat, która poprzez udział w projekcie może zmienić perspektywę postrzegania swojej indywidualności i podmiotowości, a także zwrócić uwagę na to, że ma znaczący wpływ na zmiany w środowisku lokalnym. Młodzież odkryje, że ludzie noszą w sobie wspaniałe historie i warto jest z nimi rozmawiać i o nie pytać. Każdy człowiek nabiera wtedy dla nas ogromnego znaczenia i jest dla nas ważny.

Cel:
Projekt polega na stworzeniu gry miejskiej osadzonej w kilku ważnych miejscach w Garwolinie (wybranych przez uczestników projektu i przez nich opracowanych) i zaprezentowaniu jej społeczności lokalnej, kolegom i koleżankom.Ta forma rozrywki i pracy zespołowej będzie nie tylko interesująca dla twórców gry, ale także dla licznych odbiorców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w niej. Projekt będzie sięgał do przeszłości miasta i ludzi w nim żyjących i poprzez grę zdradzał jego tajemnice i ciekawostki. W mieście, w wybranych przez młodzież miejscach, pojawią się tabliczki z ciekawostkami zdobytymi przez uczestników projektu oraz zaszyfrowane w QR codach informacje o przeszłości miasta i ludzi, do których każdy będzie miał dostp. Te miejsca będą głownymi punktami gry.


Metody:
Uczestnicy projektu będą mogli podczas spotkań warsztatowych trwających od 1.09 do 31.10.2017 poznawać i rozwinąć swoje mocne strony poprzez pracę w grupach kompetencyjnych nakierowanych na realizację poszczególnych zadań. I tak … uczniowie będą prowadzić wywiady z seniorami znającymi „ wczorajszy Garwolin”, kręcić filmy, robić zdjęcia i poszukiwać starych fotografii, lepić z gliny symbol projektu, tworzyć tabliczki informacyjne. Ta różnorodność działań doprowadzi ich do celu jakim będzie stworzenie gry miejskiej na bazie zdobytych wcześniej informacji i zaprezentowanie jej społeczności lokalnej podczas gali projektu czyli gry w terenie.

Warsztaty obejmują zatem także nabycie i poznanie umiejętności dokumentowania przebiegu podejmowanych aktywności, przygotowanie zaproszeń, tworzenie plakatu reklamującego grę.

Źródło finansowania:
Projekt został dofinansowany ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach programu Bardzo Młoda Kultura 2016 - 2018 oraz ze środków Samorządu Województwa Mazowieckiego.

Autor wpisu: Ewa Polańska-Rękawek

Liczba odsłon: 1858
04.08.2017

Zobacz także:

Nagle... buch! Biblioteka w ruch!

Projekt zakłada organizacje spotkań warsztatowych w Poczytalni, bibliotece na dworcu kolejowym w Legionowie. Spotkania mają na celu oswojenie przestrzeni biblioteki, poznanie przestrzeni przez jej doświadczanie oraz wykreowanie takiego miejsca, które będzie przyjazne dla młodych odbiorców.

Kto sztuka nie błądzi. Sztuka buntu i akceptacji

Projekt "Kto sztuka nie błądzi. Sztuka buntu i akceptacji" jest realizowanyw Orońsku i Wierzbicy przez doświadczonych edukatorów oraz absolwentów uczelni artystycznych posiadających dorobek pedagogiczny i doświadczenie w pracy ze środowiskami objętymi wykluczeniem społeczno materialnym. Zajęcia prowadzone są w oparciu o aktywizujące uczestników metody warsztatowe oraz wykłady teoretyczne, których hasłem przewodnim jest bunt w sztuce współczesnej. Projekt jest realizowany przy wsparciu dwóch instytucji partnerskich: Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku oraz Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Wierzbicy.

Przygoda z teatrem

Projekt „Przygoda z teatrem” zakłada  tworzenie warunków do stymulacji rozwoju kompetencji społecznych przedszkolaków,  organizacji zajęć, które przyczynią się do rozwoju, wzmocnienia umiejętności takich jak: współpraca w zespole, uczenie odpowiedzialności za siebie i innych, systematyczności, tolerancji, otwartości, umiejętności wyrażania własnego zdania.