Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą Politykę prywatności.

[ Zamknij ]

Cykl Kultura/Demokracja. Podsumowanie

Obejrzyj wykłady zagranicznych praktyków o sztuce partycypacyjnej, działaniach międzypokoleniowych i włączaniu mieszkańców w planowanie miasta.

Dla tych, którzy nie mogli wziąć udziału w ubiegłorocznym cyklu „Kultura/Demokracja”, zarejestrowaliśmy i przetłumaczyliśmy wykłady ekspertów. Wkrótce opublikujemy również krótkie teksty zaproszonych gości. Śledźcie Kadrę Kultury!

1. François Matarasso, Niespokojna sztuka, czyli o możliwości partycypacji.

François Matarasso – niezależny badacz i twórca, od lat 80. związany z nurtem community arts (sztuka społeczności), przez wiele lat pracował na zlecenie instytucji kultury oraz władz samorządowych w Wielkiej Brytanii i innych krajach europejskich. Jest autorem wpływowych prac poświęconych wartości partycypacji w sztuce i działaniach społecznych m.i n. Use or Ornament. The social impact of participation in the arts (1997). Obecnie pracuje nad książką A Restless Art (Niespokojna sztuka), która ukaże się w 2017 roku nakładem Fundacji Calouste Gulbenkian. Więcej: http://arestlessart.com

2. Alan Hatton-Yeo. Perspektywa międzypokoleniowa w Europie: dlaczego jest dziś tak ważna?

Alan Hatton-Yeo - Brytyjski pedagog, ekspert programów międzypokoleniowych. Za pracę nad łączeniem generacji, badania naukowe i budowanie lepszych społeczności został uhonorowany Najwyższym Orderem Imperium Brytyjskiego. Od 1998 roku jest szefem Fundacji Beth Johnson – jednej z pierwszych organizacji pozarządowych, która zajmuje się odpowiadaniem na problemy i potrzeby wynikające ze zmieniającej się demografii. Jest członkiem zarządu International Consortium for Intergenerational Programmes, doradcą strategicznym Welsh Assembly Government) i naukowcem na Uniwersytecie w Keele. Współpracuje też z Centrum Badań Międzypokoleniowych na Uniwersytecie w Pittsburghu (USA) i współredaguje pismo naukowe „Journal od Intergenerational Relations."

3. André Sauvage. Mieszkańcy: nowa siła dla zrównoważonego rozwoju

André Sauvage – francuski socjolog, profesor architektury w Ecole Nationale Supérieure d`Architecture de Bretagne (ENSAB), członek Instytutu Planowania i Urbanistyki, zaangażowany w projekt Le Blosne dans l’histoire zmierzający do kompleksowego opracowania historii dzielnicy Le Blosne w Rennes i realizujący społeczne działania z tym związane. Autor książki Rennes, Le Blosne: Du grand ensemble au vivre ensemble, poświęconej m.in. kolektywnej pamięci mieszkańców dzielnicy. Realizuje działania praktyczne włączające mieszkańców w planowanie przestrzenne i laboratoria miejskie związane z życiem społeczności na blokowiskach w Rennes. http://blosne.rennes-blog.org/le-blosne-dans-lhistoire/

Organizatorami spotkań byli Narodowe Centrum Kultury wraz z Instytutem Kultury Polskiej UW oraz Nowym Teatrem.

Źródło: Platforma Kultury
Daty wydarzeń:

13.2.2017 godz. 13:50 - 13:50

Liczba odsłon: 145
13.02.2017

Zobacz także:

Miasto kultury w latach 2016-2018, Lublin

Prezydent Miasta Lublin ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu kultury i sztuki pt. Miasto kultury w latach 2016 - 2018 i zaprasza do składania ofert w terminie do 22 kwietnia 2016 r. Przedsięwzięcia konkursowe obligatoryjnie muszą rozpoczynać się w 2016 r

Spotkajmy się na rogu - międzypokoleniowy projekt na Pradze Północ

SPOTKAJMY SIĘ NA ROGU to międzypokoleniowy projekt sąsiedzki na Pradze Północ. Poprzez organizowanie spotkań z mieszkańcami, warsztatów, pikników i śniadań, animacji podwórkowych oraz innych aktywniści, chcemy zachęcać sąsiadów do działań w swojej okolicy i włączania się w lokalne inicjatywy społeczno - kulturalne.

Teatr na życzenie - pokazy spektaklu ”Prolog komedii ” i warsztaty teatralne

„Teatr na życzenie” to nie oferta promocyjna! Choć tytuł przewrotnie kojarzy się z „podano do stołu”, to projekt nasz nie ma nic wspólnego, z wygodnym odbiorem. Wręcz przeciwnie – wymaga wysiłku, aktywnego udziału. To się nie może udać bez ludzi, których potrzeby wychodzą poza odbiór gotowych produktów kulturalnych, którym zależy na zadawaniu pytań, spotkaniu i rozmowie.