Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą Politykę prywatności.

[ Zamknij ]

Cykl Kultura/Demokracja. Podsumowanie

Obejrzyj wykłady zagranicznych praktyków o sztuce partycypacyjnej, działaniach międzypokoleniowych i włączaniu mieszkańców w planowanie miasta.

Dla tych, którzy nie mogli wziąć udziału w ubiegłorocznym cyklu „Kultura/Demokracja”, zarejestrowaliśmy i przetłumaczyliśmy wykłady ekspertów. Wkrótce opublikujemy również krótkie teksty zaproszonych gości. Śledźcie Kadrę Kultury!

1. François Matarasso, Niespokojna sztuka, czyli o możliwości partycypacji.

François Matarasso – niezależny badacz i twórca, od lat 80. związany z nurtem community arts (sztuka społeczności), przez wiele lat pracował na zlecenie instytucji kultury oraz władz samorządowych w Wielkiej Brytanii i innych krajach europejskich. Jest autorem wpływowych prac poświęconych wartości partycypacji w sztuce i działaniach społecznych m.i n. Use or Ornament. The social impact of participation in the arts (1997). Obecnie pracuje nad książką A Restless Art (Niespokojna sztuka), która ukaże się w 2017 roku nakładem Fundacji Calouste Gulbenkian. Więcej: http://arestlessart.com

2. Alan Hatton-Yeo. Perspektywa międzypokoleniowa w Europie: dlaczego jest dziś tak ważna?

Alan Hatton-Yeo - Brytyjski pedagog, ekspert programów międzypokoleniowych. Za pracę nad łączeniem generacji, badania naukowe i budowanie lepszych społeczności został uhonorowany Najwyższym Orderem Imperium Brytyjskiego. Od 1998 roku jest szefem Fundacji Beth Johnson – jednej z pierwszych organizacji pozarządowych, która zajmuje się odpowiadaniem na problemy i potrzeby wynikające ze zmieniającej się demografii. Jest członkiem zarządu International Consortium for Intergenerational Programmes, doradcą strategicznym Welsh Assembly Government) i naukowcem na Uniwersytecie w Keele. Współpracuje też z Centrum Badań Międzypokoleniowych na Uniwersytecie w Pittsburghu (USA) i współredaguje pismo naukowe „Journal od Intergenerational Relations."

3. André Sauvage. Mieszkańcy: nowa siła dla zrównoważonego rozwoju

André Sauvage – francuski socjolog, profesor architektury w Ecole Nationale Supérieure d`Architecture de Bretagne (ENSAB), członek Instytutu Planowania i Urbanistyki, zaangażowany w projekt Le Blosne dans l’histoire zmierzający do kompleksowego opracowania historii dzielnicy Le Blosne w Rennes i realizujący społeczne działania z tym związane. Autor książki Rennes, Le Blosne: Du grand ensemble au vivre ensemble, poświęconej m.in. kolektywnej pamięci mieszkańców dzielnicy. Realizuje działania praktyczne włączające mieszkańców w planowanie przestrzenne i laboratoria miejskie związane z życiem społeczności na blokowiskach w Rennes. http://blosne.rennes-blog.org/le-blosne-dans-lhistoire/

Organizatorami spotkań byli Narodowe Centrum Kultury wraz z Instytutem Kultury Polskiej UW oraz Nowym Teatrem.

Źródło: Platforma Kultury
Daty wydarzeń:

13.2.2017 godz. 13:50 - 13:50

Liczba odsłon: 874
13.02.2017

Zobacz także:

Kto sztuka nie błądzi. Sztuka buntu i akceptacji

Projekt "Kto sztuka nie błądzi. Sztuka buntu i akceptacji" jest realizowanyw Orońsku i Wierzbicy przez doświadczonych edukatorów oraz absolwentów uczelni artystycznych posiadających dorobek pedagogiczny i doświadczenie w pracy ze środowiskami objętymi wykluczeniem społeczno materialnym. Zajęcia prowadzone są w oparciu o aktywizujące uczestników metody warsztatowe oraz wykłady teoretyczne, których hasłem przewodnim jest bunt w sztuce współczesnej. Projekt jest realizowany przy wsparciu dwóch instytucji partnerskich: Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku oraz Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Wierzbicy.

”Kra, kra, kra ... Garwolin gra”

Projekt skierowany do młodzieży ze szkół garwolińskich w wieku 14-17 lat, która poprzez udział w projekcie może zmienić perspektywę postrzegania swojej indywidualności i podmiotowości, a także zwrócić uwagę na to, że ma znaczący wpływ na zmiany w środowisku lokalnym. Młodzież odkryje, że ludzie noszą w sobie wspaniałe historie i warto jest z nimi rozmawiać i o nie pytać. Każdy człowiek nabiera wtedy dla nas ogromnego znaczenia i jest dla nas ważny.

Przygoda z teatrem

Projekt „Przygoda z teatrem” zakłada  tworzenie warunków do stymulacji rozwoju kompetencji społecznych przedszkolaków,  organizacji zajęć, które przyczynią się do rozwoju, wzmocnienia umiejętności takich jak: współpraca w zespole, uczenie odpowiedzialności za siebie i innych, systematyczności, tolerancji, otwartości, umiejętności wyrażania własnego zdania.