Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą Politykę prywatności.

[ Zamknij ]

POKOLENIE (F) FRAGMENTACJI - o co chodzi?

Jeśli nauczyciel - wychowawca będzie wkładać staranie w zrozumienie jak funkcjonuje obecnie młode pokolenie z któym i na rzecz którego pracuje to będzie mu łatwiej stosować skuteczną dydaktykę. Edukacja medialna to obszar poznawczy i praktyczny kanał komunikacji międzypokoleniowej. Jednak, aby zadziałał trzeba "poznać i rozumiemć" każdą ze stron: swoje predyspozycje nauczyciela - wychowawcy" i ucznia "aktywności".

Na jaką potrzebę projekt?
Istotną cechę współczesnej młodzieży stanowi „fragmentacja”. Częściowo jest ona wynikiem wpływów świata dorosłych. Młodzi ludzie dorastają w społeczeństwach, w których zdarzenia dzieją się szybko, a wiadomości online są krótkie, nierzadko cyniczne. Dodatkowo wielu dorosłych unika otwartych rozmów z nastolatkami – tak dzieje się zarówno w domu, jak i w szkole. W „pokawałkowanej” przestrzeni człowiek „fragmentuje” się poprzez wielozadaniowość powodującą, że zapamiętywane są jedynie krótkie, niekompletne elementy informacji.
Wynikiem stanu „fragmentacji” są – zdaniem specjalistów – bezkrytycyzm, dekoncentracja uwagi, emocjonalne, często skrajne sądy oraz trudności w myśleniu abstrakcyjnym.
 
Metody
Rodzaj zadania realizowanego w projekcie to: tworzenie, udostępnianie na jednej z wolnych licencji otwartych zasobów edukacyjnych z zakresu edukacji medialnej i informacyjnej wraz
z zapoznaniem potencjalnych użytkowników z możliwościami wykorzystania zasobów, w tym poprzez cykl zajęć e-learningowych lub warsztatowych.
Diagnoza i interpretacja zachowań młodego pokolenia w klasie oraz dobre praktyki jak na te zachowania reagować są wynikami autorskich projektów polskich i europejskich (2010-2016).  
 
Autorzy
Beata Staszyńska - Hansen/ Fundacja Citizen Project/ Polska
Onno Hansen - Staszyński/ Ezzev Foundation/ Holandia
   
Finansowanie   
Projekt jest współfinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego:
 
Partnerzy
Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień
Źródło: foundationcitizenproject.eu
Daty wydarzeń:

31.8.2016 - 30.12.2016

Autor wpisu: Beata Staszyńska - Hansen

Fundacja Citizen Project
województwo: pomorskie
80-762, Gdańsk, ul. Szopy 3 lokal 42
staszynska.beata@gmail.com, 502589842
www.foundationcitizenproject.eu
Liczba odsłon: 1514
21.12.2016

Zobacz także:

Kto sztuka nie błądzi. Sztuka buntu i akceptacji

Projekt "Kto sztuka nie błądzi. Sztuka buntu i akceptacji" jest realizowanyw Orońsku i Wierzbicy przez doświadczonych edukatorów oraz absolwentów uczelni artystycznych posiadających dorobek pedagogiczny i doświadczenie w pracy ze środowiskami objętymi wykluczeniem społeczno materialnym. Zajęcia prowadzone są w oparciu o aktywizujące uczestników metody warsztatowe oraz wykłady teoretyczne, których hasłem przewodnim jest bunt w sztuce współczesnej. Projekt jest realizowany przy wsparciu dwóch instytucji partnerskich: Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku oraz Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Wierzbicy.

Seminarium dla studentów i wolontariuszy z Polski, Niemiec i Bałkanów Zachodnich

Akademia Europejska Fundacji „Krzyżowa” zaprasza studentów i wolontariuszy zainteresowanych tematami pojednania, polsko-niemieckich relacji i kultury pamięci na seminarium „Pojednanie i pamięć”, współfinansowane przez Ministerstwa Spraw Zagranicznych Polski i Niemiec, które odbędzie się w Krzyżowej i we Wrocławiu w dniach 9-13.10.2017 r.

7 dni warsztatów aktorskich Akademii Sztuki i Kultury!

Akademia Sztuki i Kultury z Warszawy organizuje letnie warsztaty aktorskie w W-arte! Siedem dni intensywnego działania aktorskiego!
Praca nad świadomością ciała - pewnością siebie - otwarciem głosu - elastyczną wyobraźnią. Spotkanie z wyjątkowymi, kreatywnymi ludźmi. Kameralna grupa, indywidualne, wyważone podejście do każdego uczestnika.