Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą Politykę prywatności.

[ Zamknij ]

Metoda warsztatowa E- LAB DT - film instruktażowy

Zapraszamy Państwa do obejrzenia filmu instruktażowego i zapoznania się z metodą dydaktyczną: E-LAB DT (E-LAB DYNAMICZNA TOŻSAMOŚĆ), która jest wynikiem edukacyjnego projektu: "E-LAB DYNAMICZNA TOŻSAMOŚĆ. Warsztatowa metoda - konstruktywna konfrontacja z mediami a autorefleksja offline i online." 
Na jaką potrzebę projekt?
Stworzyliśmy podręcznik i platformę e-learningową E – LAB DYNAMICZNA TOŻSAMOŚĆ (E-LAB dt). Są to otwarte zasoby edukacyjne z zakresu edukacji medialnej i informacyjnej. Materiał kierujemy do kadry nauczycielskiej, edukatorów, praktyków i teoretyków. Wypracowaliśmy dydaktyczną metodę warsztatową - konstruktywnie konfrontacyjną. Połączyliśmy własne doświadczenia, obserwacje i wnioski (projekty edukacyjne i społeczne realizowane w latach 2010 – 2015) oraz podstawy ramowe metody dydaktycznej B.E.L.S. (Brain Essential Learning Steps), definiowanej jako “ciągłe tematyczne podejście do nauczania kontentu curriculum poprzez interpretację oraz zastosowania”. 
 
Efekty
Widząc kompetencje medialne jako wypadkową umiejętności świadomego wykorzystania nowych mediów, technologii, informacji i komunikacji, przygotowaliśmy, przetestowaliśmy, oraz opublikowaliśmy dwie podstawowe biblioteki tematyczne. Są nimi: Edukacja medialna i informacyjna oraz Profilaktyka. 
 
Metody
Przepracowaliśmy warsztatowo kilkaset godzin online i offline z młodzieżą oraz dorosłymi. Wypracowane narzędzia edukacyjne mają zastosowanie zarówno w procesie treningu, rozwoju, stosowania metod nauczania - jak i podczas podnoszenia odporności uczniów. Wszystko po to, żeby nikt nie musiał być bezbronny wobec tych, którzy wiedzą, jak wykorzystać media. Internet i nowe technologie dają szansę trenowania umiejętności medialnych tylko pod warunkiem kreatywnego, krytycznego, refleksyjnego i empatycznego procesu myślowego. To meta obszar dla wspólnej burzy mózgów. A taka wspólna praca międzypokoleniowa w szkole i poza nią potrzebuje nowej ramy – nowych obszarów tematycznych, narzędzi edukacyjnych, i nowych interaktywnych dydaktyk - a w konsekwencji – autorskich scenariuszy lekcji.  

Film instruktażowy
tytuł: "KTO? CO? JAK? DLACZEGO?"
forma: film dokumentalno-kreacyjny
czas trwania: 10`28``
realizacja: 
reżyseria i montaż: Beata Staszyńska - Hansen
scenariusz: Onno Hansen - Staszyński i Beata Staszyńska - Hansen
zdjęcia: Piotr Romanowski
 
Udział wzięli
/nauczyciele i uczniowie Gimnazjum nr 2 im. J.Heweliusza w Gdańsku
  • Milena Misztal
  • Anna Turowska
  • Marta Anflink
  • Kamila Bialic
  • Waleria Gancarczyk
  • Marta Glantz
  • Julia Klim
  • Kamila Kmiecik
  • Klaudia Markiewicz
 
Specjalne podziękowania
P. Małgorzata Perzyna
Dyrektor Gimnazjum nr 2 w Gdańsku
  
Podręcznik online
Film instruktażowy obrazuje zastosowanie metody warsztatowej E-LAB DT w klasie, a podręcznik jest przewodnikiem i wsparciem jak tworzyć takie autorskie scenariusze – plany lekcji, stosując metodę warsztatową E-LAB dt: 
 
Finansowanie
Minsterstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
 
Współpraca
Gdańskiego Centrum Profilaktyki Uzależnień
Źródło: youtube.com/edit?video_id=GO52vJr5B-c
Daty wydarzeń:

18.12.2016 - 30.12.2016

Autor wpisu: Beata Staszyńska - Hansen

Fundacja Citizen Project
80-762, Gdańsk, ul. Szopy 3 lokal 42
staszynska.beata@gmail.com, 502589842
www.foundationcitizenproject.eu
Liczba odsłon: 727
21.12.2016