Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą Politykę prywatności.

[ Zamknij ]

Metoda warsztatowa E- LAB DT w Gdańskich szkołach podstawowych (adT) - podsumowanie programu szkoleniowego

Program szkoleniowy (adT) „Dialog – jak zaczynać?” to program, który praktycznie przekazuje, tłumaczy i daje narzędzia nauczycielom i rodzicom oprate o wyniki 3-letniego, narodowego projektu E-LAB DYNAMICZNA TOŻSAMOŚĆ. Tematem szkolenia było jak chronić dzieci i młodzież przed manipulacją online i offline razem ze szkołą. 

Cel

Szkolenia miały na celu zwiększenie umiejętności komunikacji poprzez tzw. triadę wychowawczą tj. Uczeń – Rodzic – Nauczyciel co bezpośrednio przełoży się na większą skuteczność działań profilaktycznych wobec zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży w środowisku rodzinnym i szkolnym (np. eksperymentowanie z alkoholem czy agresją rówieśniczą online i offline mówi Radosław Nowak z Gdańskiego Centrum Profilaktyki Uzależnień.

Zaufanie jest podstawą prawdziwej komunikacji międzypokoleniowej. Bo nasze teraźniejsze czasy są takie szybkie i niebezpieczne, dlatego dzieci i młodzi ludzie potrzebują czuć się nawet więcej bezpieczne i bardziej zrozumiani. Tylko jeśli nauczyciele i rodzice współpracują ze sobą to młodzież doświadczy tego zaufania i bezpieczeństwa, którego potrzebują. Szczególnie w sytuacjach trudnych – konfrontacyjnych - potrzebna jest otwarta komunikacja z bliskim doroslym. Celem naszym w tym programie było więc świadome budowanie ram dla nauczycieli i rodziców, aby taka otwarta komunikacja z dziećmi i młodymi ludźmi mogla trwać i trwać. – dodaje edukator Onno Hansen- Staszyński.

Każde szkolenie udowadniało z jednej strony jak oczywiste są te relacje (rodzic – nauczyciel/ wychowawca), a z drugiej jak trudne do realizacji. Jako okazywało się nie ma praktycznej „tradycji” zapraszania rodzica do współtworzenia lekcji i jej współprowadzenia. Dla obu stron było to wyzwaniem: to było wyjście z rutyny i strefy komfortu. Według uczniów, nauczycieli i rodziców – warto przekraczać siebie...kolejne lekcje w planach – Beata Staszyńska – Hansen/ edukator

Metody

W każdej z 9 gdańskich szkół, które uczestniczyły w programie odbyły się dwie serie szkoleń: jedna dla rodziców, a druga dla nauczycieli. W wyniku tych szkoleń powstały autorskie scenariusze lekcji oprate o doświadczenia dydaktyczne nauczycieli i wyzawani ai szansę jakie wskazywali rodzice. W efekcje odbyło sie 9 pilotażowych lekcji z udziałem rodziców tzw. Wywiadówek Integracyjnych. Te lekcje były filmowane. Następnym krokiem było przygotowanie przez pozostałych nauczycieli – uczestników szkoleń - kolejnych lekcji z udziałem rodziców. Po każdej lekcji, nauczyciele przygotowali ewalaucję, a szkoleniowcy spotykali się z dyrektorami, pedagogami i nauczycielami na ewaluacjach w macierzystych szkołach.

Szkoły uczestniczące w programie

  • szkoła podstawowa nr 65,
  • szkoła podstawowa nr 79,
  • gimnazjum nr 2,
  • gimnazjum nr 25,
  • gimnazjum nr 28,
  • gimnazjum nr 34,
  • gimnazjum nr 52,
  • liceum ogólnokształcące nr 4,
  • zespół szkół łączności

 

Opinie

Opinie rodziców, nauczycieli, pedagogów i dyrektorów – uczestników programu:

http://e-lab.dynamicznatozsamosc.org/2014-2016/wp-content/uploads/2016/12/OPINIE-_adT_-X-XII-2016_1.pdf

Efekty

Wyniki programu, a w tym autorskie plany lekcji przygotowane wspólnie przez nauczycieli i rodziców zostaną opublikowane w 2017 r., w Internecie na platformie e-learningowej jako wzór dla kolejnych rodziców i nauczycieli:www.e-lab.dynamicznatozsamosc.org/2014-2016/ Platforma powstała w ramach narodowego projektu: E-LAB DYNAMICZNA TOŻSAMOŚĆ. Warsztatowa metoda: konstruktywna konfrontacja z mediami a autorefleksja offline i online”.

Finansowanie

Program Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego - Edukacja medialna i informacyjna.

Współpraca

Wydział Rozwoju Społecznego Miasta Gdańsk i rekomendacji Gdańskiego Centrum Profilaktyki Uzależnień.

Źródło: facebook.com/ELABDT.akademia
Daty wydarzeń:

6.11.2013 - 20.12.2016

(adT) X-XII 2016 SZKOLENIE: DIALOG-JAK ZACZYNAĆ?

(adT) X-XII 2016 SZKOLENIE: DIALOG-JAK ZACZYNAĆ? (adT) X-XII 2016 SZKOLENIE: DIALOG-JAK ZACZYNAĆ? (adT) X-XII 2016 SZKOLENIE: DIALOG-JAK ZACZYNAĆ? (adT) X-XII 2016 SZKOLENIE: DIALOG-JAK ZACZYNAĆ? (adT) X-XII 2016 SZKOLENIE: DIALOG-JAK ZACZYNAĆ? (adT) X-XII 2016 SZKOLENIE: DIALOG-JAK ZACZYNAĆ? (adT) X-XII 2016 SZKOLENIE: DIALOG-JAK ZACZYNAĆ? (adT) X-XII 2016 SZKOLENIE: DIALOG-JAK ZACZYNAĆ? (adT) X-XII 2016 SZKOLENIE: DIALOG-JAK ZACZYNAĆ? (adT) X-XII 2016 SZKOLENIE: DIALOG-JAK ZACZYNAĆ? (adT) X-XII 2016 SZKOLENIE: DIALOG-JAK ZACZYNAĆ?

Autor wpisu: Beata Staszyńska - Hansen

Fundacja Citizen Project
województwo: pomorskie
80-762 Gdańsk, ul. Szopy 3 lokal 42
staszynska.beata@gmail.com, 502589842
www.foundationcitizenproject.eu
Liczba odsłon: 1267
20.12.2016