Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą Politykę prywatności.

[ Zamknij ]

Wizja lokalna. Serwis Otwarte Zabytki jako narzędzie w edukacji i animacji kultury

W niniejszej publikacji podsumowaliśmy działania z kolejnej edycji projektu “Wizja lokalna” w taki sposób, by mogły być one wykorzystane przez kolejne osoby. Piszemy o tym, czym są Otwarte Zabytki, jak wykorzystywać je jako narzędzie edukacyjne i animacyjne oraz jakie działania zrealizowali uczestnicy “Wizji lokalnej” z całej Polski.

W Centrum Cyfrowym dużą uwagę przykładamy do ponownego wykorzystania zasobów, które znajdują się w domenie publicznej lub są na licencjach Creative Commons. Podobnie jest z serwisem Otwarte Zabytki (udostępniony na licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa-Na Tych Samych Warunkach). Dla niektórych to narzędzie do pracy ze społecznością lokalną o okolicznych zabytkach i historii, przypominania jej oraz odkrywania. Dla nauczycieli może okazać się pomocą na lekcjach, która dzięki swojemu cyfrowemu i aktywizującemu elementowi pozwoli łatwiej zainteresować młodzież. Dla poszczególnych użytkowników może stać się platformą do dzielenia się swoją wiedzą i zasobami (np. zdjęciami) o okolicy, którą się pasjonują. Wiemy, że serwis wykorzystywany jest na wiele różnych sposób i część z nich prezentujemy w tej publikacji. Wszystkie z nich pośrednio wykorzystują i promują dalej cyfrową otwartość w kulturze. Nie tylko poprzez materiały udostępniane na licencjach Creative Commons, ale przede wszystkim poprzez społecznościowe współtworzenie największej polskiej bazy zabytków. Nazywamy to cyfrowym czynem społecznym i jesteśmy przekonani, że każdy może dołożyć do niego swoją cenną cegiełkę.
 
Współpraca
Już kolejny rok współpracowaliśmy z instytucjami z całej Polski, które chciały wykorzystywać serwis Otwarte Zabytki do własnych działań. W 2016 roku uczestnicy i uczestniczki ze Starego Miasta, Knyszyna, Gniewu, Krotoszyna, Chrzanowa, Unisławia i Wolborza wykorzystali Otwarte Zabytki do projektów lokalnych.
 
Zawartość merytoryczną poniższych tekstów publikujemy również w postaci cyklu webinariów, które są dostępne na stronie: http://bit.ly/2e19AE0
Źródło: centrumcyfrowe.pl/czytelnia/wizja-lokalna-twoja-wizja-na-lokalnosc-serwis-otwarte-zabytki-jako-narzedzie-w-edukacji-i-animacji-kultury/

Autor wpisu: Ewa Majdecka

Centrum Cyfrowe
Warszawa, ul. Andersa 29
emajdecka@centrumcyfrowe.pl
www.centrumcyfrowe.pl
Oskar Adamus, Magdalena Chmiel, Agnieszka Gajc, Anna Kozioł, Ewa Majdecka, Zofia Penza, Gabriela Sierocińska-Dec
Centrum Cyfrowe, 2016
Broszura
wizja_lokalna_broszura2016-net
spacerownik_Chrzanów_2016-net
Liczba odsłon: 642
20.12.2016

Zobacz także:

Staż: Dział Promocji i Komunikacji w CSW Zamek Ujazdowski

Interesujesz się tworzeniem systemów identyfikacji i komunikacji wizualnej? Chcesz sprawdzić jak funkcjonuje Dział Promocji w instytucji kultury? Oferujemy możliwość pracy przy wprowadzaniu nowej identyfikacji wizualnej Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski. Termin stażu: 24 lutego do 31 marca 2017
 

Warsztaty kreatywnego rozwijania pomysłów. Targowisko Wiedzy SIECI WSPARCIA.

Przyjdź na warsztaty kreowania pomysłów na nowatorskie rozwiązania dla sędziwych osób starszych i ich opiekunów. Dopracuj swój pomysł i zgłoś do konkursu (inkubator + dotacje) „Generator Innowacji. Sieci wsparcia” (www.sieciwsparcia.pl). Towarzystwo Inicjatyw Twórczych „ę” i Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie zapraszają: 23 lutego (czwartek), w godz. 15:30-18:30, Wydział Wzornictwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, ul. Myśliwiecka 8.

Chcesz działać lokalnie? Skorzystaj ze wsparcia Stołecznego Społecznego w dzielnicy

Chcecie działać lokalnie, ale nie wiecie jak zacząć? Szukacie innych aktywnych osób w sąsiedztwie, ale nie wiecie, jak ich znaleźć? Chcielibyście wiedzieć więcej, jakie narzędzia macie do dyspozycji, by zmieniać nasze otoczenie? Pomoże Wam animator Stołeczny Społeczny w naszej dzielnicy.