Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą Politykę prywatności.

[ Zamknij ]

Aleksandra Chrzanowska-Purchla, ARCHI-PRZYGODY

ARCHI-PRZYGODY to program zakresu edukacji architektonicznej stworzony dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Stanowi propozycję przeprowadzenia zajęć o tematyce przybliżającej rozumienie pojęcia architektura, a także wprowadzającej w kulturę życia. Podczas proponowanych zajęć dzieci poznają możliwości wykorzystania posiadanych zmysłów do odkrywania najbliższego otoczenia. Przekonają się, że powstanie budowli poprzedza wiele działań poznawczych i twórczych. Zaczynając od zabaw poprzez doświadczenia i własną pracę twórczą uczestnicy programu zapoznają się ze „sztuką budowania”.

Główne założenia programu skupiają się wokół: sensorycznego nabywania przez dzieci świadomości przestrzeni, w której się poruszają i którą zamieszkują, kształtowania w dzieciach zrozumienia procesu projektowania i realizacji budowli oraz docenienie tradycji architektonicznych.

Cele jakie stawia przed sobą nasz program to rozwijanie u dzieci wrażliwości estetycznej, promowanie świadomości społecznej, rozbudzanie ciekawości poznawczej dzieci, propagowanie twórczego myślenia.

O CZYM MOŻESZ ZE MNĄ POROZMAWIAĆ?

W jaki sposób wziąć udział w Programie? Dlaczego warto ? Jak to zrobić?

Działasz w obszarze edukacji architektonicznej i masz pomysł, jak urozmaicić lub udoskonalić program? Przyjdź, wyraź swoje zdanie i pomóż budować program, który będzie odpowiadał na potrzeby najmłodszych odbiorców.

W JAKICH OBSZARACH MOGĘ CI POMÓC? MOJE KOMPETENCJE I DOŚWIADCZENIE

Edukacja kulturalna dla dzieci i młodzieży - architektura/design

BIOGRAM

Aleksandra Chrzanowska-Purchla – Menadżerka kultury od dziesięciu lat związana z Narodowym Centrum Kultury. Absolwentka dziennikarstwa i studiów podyplomowych „Marketing kultury” w ISM UW.
Koordynatorka projektów edukacyjnych:
„Śpiewająca Polska”, który objął swoim zasięgiem ponad 1300 chórów szkolnych z całego kraju,
„RYTM” programu upowszechniającego taniec współczesny we współpracy z choreografami i tancerzami Polskiego Baletu Narodowego.
Przez dwa lata koordynowała działalność galerii Kordegarda w której poza działalnością wystawienniczą zajmowała się działaniami edukacyjnymi z zakresu: sztuki współczesnej, fotografii, architektury i designu.

 

Źródło: Platforma Kultury
Daty wydarzeń:

8.7.2016 godz. 15:30 - 16:30

STREFA TEMATYCZNA NARODOWEGO CENTRUM KULTURY
Lubiąż
Liczba odsłon: 1243
30.06.2016

Zobacz także:

Poznaj ofertę szkoleniową Kadry Kultury

Jeśli szukasz informacji o wszystkich szkoleniach, warsztatach, webinariach i programach profesjonalizacyjnych (Ogólnopolska Giełda Projektów, Staże w instytucjach kultury, Wolontariat w kulturze, Pracuj w kulturze) organizowanych przez Narodowe Centrum Kultury, wejdź na stronę Kadry Kultury! Zobacz, co przygotowaliśmy dla Ciebie w tym roku!

Polsko-niemiecko-luksemburskie seminarium ”Ruch oporu i odwaga cywilna w czasie II wojny światowej”

Młodzież w wieku 16-19 lat zapraszamy do udziału w polsko-niemiecko-luksemburskim seminarium, organizowanym przez Międzynarodowy Dom Spotkań Młodizeży, które skupi sie na kwestiach II wojny światowej, Holokaustu oraz przemocy na terenach okupowanych, ruchu oporu wśród ludności cywilnej, otywacji i warunków, w których ludzie znajdowali w sobie śmiałość sprzeciwiać się przemocy i pomagać prześladowanym. Spotkanie będzie się składało z dwóch części, 6.-12.08.2017 r. w Oświęcimiu, Polska oraz 3.-8.04.2018 r. w miejscowości Hinzert, Niemcy, i Luksemburgu.

Spotkajmy się na ławeczce

W 2017 r. Muzeum w Bielsku Podlaskim Oddział Muzeum Podlaskiego w Białymstoku kontynuuje prace badawcze skupiające się na ręczniku ludowym Ziemi Bielskiej. Działania będą prowadzone w ramach projektu „Spotkajmy się na ławeczce. Badania terenowe ręcznika ludowego Ziemi Bielskiej” finansowanego ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego – priorytet Kultura Ludowa i tradycyjna 2017, skoncentrują się na pracy w terenie.