Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą Politykę prywatności.

[ Zamknij ]

Sto lekcji o Kolekcji

Od kwietnia do grudnia 2016 roku w ramach projektu Sto lekcji o Kolekcji Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie zorganizuje sto bezpłatnych lekcji muzealnych i warsztatów poświęconych dziełom sztuki współczesnej z Kolekcji MOCAK-u.

Cel projektu

Projekt przewiduje organizację cyklu stu bezpłatnych zajęć edukacyjnych poświęconych sztuce współczesnej. Kierowany jest do zróżnicowanej grupy odbiorców od dzieci w wieku przedszkolnym przez młodzież szkolną, studentów i dorosłych, po niepełnosprawnych, seniorów oraz osoby o utrudnionym dostępie do kultury. Najważniejszymi celami projektu są zachęcenie szkół i innych placówek edukacyjnych do włączania sztuki najnowszej do swojego programu, upowszechnianie wiedzy na temat zjawisk ważnych dla sztuki oraz zapoznanie uczestników z postaciami artystów, których dzieła można zobaczyć w Kolekcji MOCAK-u. Liczymy na to, że zajęcia zachęcą do aktywnego udziału w wydarzeniach artystycznych i życiu kulturalnym.

Kolekcja MOCAK-u powstająca od 2010 roku liczy obecnie 4557 prac 235 artystów z 32 krajów. Jej ambicją jest przekonanie odbiorców niezwiązanych profesjonalnie ze sztuką, że stanowi ona niezbędne narzędzie pojmowania świata. Chcemy zwalczyć przesądy, według których sztuka powinna być dekoracyjna i przyjemna. Zaprzyjaźnienie widza ze sztuką to główne zadanie Muzeum, a Kolekcja jest kluczowym elementem tych działań. Od początku istnienia MOCAK programowo zestawia sztukę polską ze światową, aby pokazać, że ta pierwsza wchodzi w zakres drugiej i wpisuje się w jej wartości.

Metody

Lekcje i warsztaty będą dostosowane do potrzeb odbiorców. W przypadku grup dziecięcych szczególny nacisk położymy na zapoznanie uczestników z technikami plastycznymi. Jeśli chodzi o młodzież, skupimy się na informacjach uzupełniających wiedzę zdobywaną podczas przygotowań do egzaminu gimnazjalnego bądź maturalnego. Celem zajęć dla seniorów będzie wyposażenie ich w narzędzia umożliwiające samodzielny odbiór sztuki współczesnej. Wśród grup niepełnosprawnych znajdą się osoby z dysfunkcjami wzroku i słuchu, jak również dzieci z trudnościami emocjonalnymi i przejawiające zachowania aspołeczne. Dla tej grupy uczestników przygotowany zostanie specjalny program warsztatów wykorzystujący techniki poznawania sztuki możliwymi dla uczestników zmysłami,  a w przypadku młodzieży nastawiony na uaktywnienie zachowań prospołecznych. Warsztaty z więźniami i bezdomnymi będą kładły nacisk na umiejętność wyrażania emocji.

Zajęcia edukacyjne zostaną przeprowadzone w oparciu o dzieła sztuki z Kolekcji MOCAK-u. W ramach projektu realizowanego przez doświadczonych edukatorów i artystów powstanie także seria zeszytów z zadaniami dotyczącymi dzieł z Kolekcji MOCAK-u, materiały edukacyjne będą nieodpłatnie udostępniane szkołom oraz innym placówkom popularyzującym wiedzę wśród różnych grup wiekowych.

Pierwsze zajęcia poświęcone instalacji Stanisława Dróżdża zatytułowanej Między odbędą się w niedzielę 8 maja o godzinie 12. Więcej informacji >>

Szczegółowe informacje dotyczące terminów kolejnych zajęć oraz zapisów będziemy publikować w aktualnościach Działu Edukacji >>

Rodzaj dofinansowania

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach projektu „Sto lekcji o Kolekcji”.

Organizator

Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK

 

 

 

Źródło: MOCAK
Daty wydarzeń:

13.6.2016

Sto lekcji o Kolekcji
Autor zdjęć: Warsztaty W przestrzeni koloru i światła z cyklu Twórcza Kolekcja, 26.5.2016, wystawa Kolekcji MOCAK-u RightLeft

Sto lekcji o Kolekcji

Autor wpisu: Anna Martynowska

Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK
województwo: małopolskie, powiat: m. Kraków
30-702 Kraków, ul. Lipowa 4
edukacja@mocak.pl, 122634001
www.mocak.pl

Miejsce wydarzenia
Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK
województwo: małopolskie
30-702 Kraków, ul. Lipowa 4

Liczba odsłon: 608
15.06.2016

Zobacz także:

Projekt ”Życzenia” Muzeum Etnograficznego w Krakowie - nabór badaczek i badaczy

Muzeum Etnograficzne w Krakowie rozpoczyna realizację projektu badawczego dotyczącego praktyk kulturowych związanych z życzeniami. Zaintrygowani współczesnymi wcieleniami dawnych zwyczajów, chcemy wziąć pod lupę konteksty życzeń i odsłonić kryjącą się za nimi tkankę kultury. I nie są to tylko nasze pobożne życzenia...

Przygoda z teatrem

Projekt „Przygoda z teatrem” zakłada  tworzenie warunków do stymulacji rozwoju kompetencji społecznych przedszkolaków,  organizacji zajęć, które przyczynią się do rozwoju, wzmocnienia umiejętności takich jak: współpraca w zespole, uczenie odpowiedzialności za siebie i innych, systematyczności, tolerancji, otwartości, umiejętności wyrażania własnego zdania.

 

Pedagogika Teatru - studia podyplomowe

Rusza kolejny nabór na dwuletnie studia podyplomowe Pedagogika Teatru! Studia organizowane są przez Instytutu Kultury Polskiej UW oraz Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego.