Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą Politykę prywatności.

[ Zamknij ]

Świadomość i potrzeby polskich internautów w kontekście digitalizacji kultury

Zapraszamy do lektury raportu z badań przeprowadzonych w ramach projektu ekultura.org przez Warsztat Innowacji Społecznych. Publikacja jest poświęcona świadomości polskich internautów dotyczącej zjawiska digitalizacji dziedzictwa kulturowego.

Jak pokazało przeprowadzone przez nas badanie, jeżeli chodzi o świadomość polskich internatuów na temat digitalizacji w Polsce, można mówić o umiarkowanym sukcesie. Około 1/3 spośród 25,7 mln polskich internautów wie, czym jest digitalizacja oraz rozpoznaje serwisy na których cyfrowe dziedzictwo można znaleźć. Świadomość o procesach digitalizacyjnych jest ściśle skorelowana z wiekiem i miejscem zamieszkania. Generalnie tam, gdzie więcej osób ma dostęp do Internetu (większe ośrodki) oraz w grupach które z internetu korzystają najczęściej (osoby młodsze, lepiej sytuowane), tam też i większa szansa na styczność ze zdigitalizowanym dziedzictwem, a tym samym większa świadomość digitalizacji dziedzictwa.

Jednak ilu internautów korzysta ze zdigalizowanego dziedzictwa? Czy wiedzą, gdzie je można znaleźć? Czy według badanych instytucje publiczne powinny udostępniać swoje zasoby w Internecie? Odpowiedzi na te i inne pytanie można znaleźć w raporcie.

Raport jest dostępny online. Zapraszamy do lektury! 

Projekt współfinansowany z Funduszy EOG w ramach programu Obywatele dla demokracji.

Warsztat Innowacji Społecznych tworzą ludzie, którzy są przekonani, że mocne więzi społeczne, oraz innowacyjne wykorzystywanie istniejących zasobów, w oparciu o zasadę otwartości gwarantują skuteczne rozwiązywanie wszelkich problemów, wpływając pozytywnie na jakość życia.

Rozwijanie kapitału społecznego i kreatywnego, podnoszenie jakości przedsiębiorczości, a także projektowanie i wdrażanie innowacji, stanowią główny obszar działalności Warsztatu. Cele te realizowane są przez: prowadzenie badań naukowych, wdrażanie i ewaluację projektów mających na celu poprawę jakości życia społecznego, prowadzonych zarówno przez Fundację jak i przez inne podmioty, opracowywanie i prowadzenie programów szkoleniowych, integrowanie różnych środowisk (naukowych, administracji publicznej, biznesu, trzeciego sektora) wokół problematyki innowacji społecznej, promowanie, organizowanie i realizowanie programów dotyczących działań wolontaryjnych.

 

Źródło: www.ekultura.org

Autor wpisu: ekultura.org

Warsztat Innowacji Społecznych
kontakt@warsztat.org.pl
www.ekultura.org
Łukasz Maźnica, Jan Strycharz, Dawid Sobolak
2015
Raport - Świadomość i potrzeby polskich internautów w kontekście digitalizacji kultury
Liczba odsłon: 773
11.12.2015