Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą Politykę prywatności.

[ Zamknij ]

Gry wideo i kultura grania w perspektywie nauk społecznych

Oddział Warszawski Polskiego Towarzystwa Socjologicznego zaprasza na spotkanie "Gry wideo i kultura grania w perspektywie nauk społecznych – najnowsze trendy w badaniach".
 

4 grudnia (piątek), godz. 17.30, Pałac Staszica (ul. Nowy Świat 72, sala 242)

Kolejne spotkania OW PTS będzie okazją do porozmawiania o grach wideo i graniu jako czynności uwarunkowanej kulturowo. Gry jako forma zabawy towarzyszą ludziom praktycznie od początku ich życia. Poprzez zabawę nie tylko internalizujemy istotne - z perspektywy społeczeństwa w którym żyjemy - wartości, ale uczymy się i nabywamy nowe umiejętności. Potrzeba zabawy, jak przedstawił to Johan Huizinga w swojej monografii Homo Ludens, jest podstawą ludzkiego działania i konstytuuje to co składa się na kulturę, w której funkcjonujemy. W trakcie nasze spotkania będziemy mieli okazję porozmawiać przede wszystkim o najnowszych trendach w badaniu gier. Mamy nadzieję, że spotkanie będzie również okazją do dyskusji na temat badania gier jako oddzielnej subdyscypliny naukowej określanej przez samych badaczy jako „ludologia”.

W spotkaniu wezmą udział:

  • dr hab. Mirosław Filiciak, prof. USWPS (KM USWPS) - medioznawca, dyrektor Katedry Medioznawstwa (Instytut Kulturoznawstwa) Uniwersytetu SWPS. Naukowo zajmuje się wpływem mediów cyfrowych na uczestnictwo w kulturze. Bada Internet, gry komputerowe, nieformalny obieg treści i przemiany telewizji;
  • dr hab. Piotr Sitarski, prof. UŁ (KMiKA UŁ) - filmoznawca i medioznawca, adiunkt w Katedrze Mediów i Kultury Audiowizualnej Uniwersytetu Łódzkiego. Naukowo zajmuje się problematyką kultury popularnej, gier komputerowych oraz historią i teorią filmu;
  • dr Maria B. Garda (ZME UŁ) - adiunkt w Zakładzie Mediów Elektronicznych Uniwersytetu Łódzkiego. Naukowo zajmuje się m.in. historią gier komputerowych oraz kulturą popularną.

Prowadzenie: Paweł Maranowski (ISP PAN)

Źródło: Materiały organizatorów
Daty wydarzeń:

4.12.2015

Gry wideo i kultura grania w perspektywie nauk społecznych – najnowsze trendy w badaniach

Gry wideo i kultura grania w perspektywie nauk społecznych – najnowsze trendy w badaniach

Autor wpisu: Katarzyna Wyrzykowska

Polskie Towarzystwo Socjologiczne, Oddział Warszawski
województwo: mazowieckie, powiat: m. st. Warszawa
05-077 Warszawa, ul. Nowy Świat 72
katarzyna@wyrzykowska.net
www.pts.org

Miejsce wydarzenia
Warszawa
województwo: mazowieckie
Warszawa, ul. Nowy Świat 72

Liczba odsłon: 759
23.11.2015