Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą Politykę prywatności.

[ Zamknij ]

Jolanta Juszkiewicz

Absolwentka Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej we Wrocławiu. Staże teatralne w Indiach w Sri Ram Center, w Norwegii FreeTeater w Porsgrunn, w Kanadzie Native Dance Centre. W Australii skończyła Performing Arts na Sydney University i założyła teatr Kropka Theatre. Razem z artystami różnych kultur rozwinęli indywidualną metodę pracy oraz repertuar w j.angielskim. Dzięki grantom od Australian Council for Arts uczestniczyła w Międzynarodowej Szkole Antropologii Teatru ISTA Eugenio Barba oraz w seminariach Odine Teatre w Holstebro. W kraju - parokrotna stypendystka Ministra Kultury, Prezydent m.st. Warszawy, Marszałka Pomorskiego, nagradzana na międzynarodowych festiwalach.

Wyreżyserowała: desdeMONA - Szekspir, PentheMurder - Kleist, Matka - Witkiewicz, Salon Zofii Nałkowskiej - Dzienniki Wojny, Judyta - Singer & Biblia, Maria Skłodowska - collage, Cunegundis Ducissa Cracoviae - dokument o św Kindze, Faust XXI - Goethe, Rybacy Dziś - collage.

Prezentuje na festiwalach: Australia, Armenia, Albania, Belgia, Emiraty (Fujairah) , Francja (Lyon, Paryż), Iran (Teheran), Izrael (Tel Aviv, Jerozolima) , Kazakhstan, Kosowo, Luksemburg, Macedonia, Niemcy, Karabakh (Stepanakert, Shushi), Osetia, Rosja (Moskwa, Smoleńsk, Kaliningrad), Rumunia (Sibiu, Cluj Napoca), Szkocja (Glasgow, Edynburg), Szwecja (Sztokholm), UK (Londyn), Ukraina (Lwów, Kijów, Chmielnitzky)

Prowadzi warsztaty dla młodych aktorów w: Iranie, Kazakhstanie, Karabakh, Francji, Australii, Polsce, Luksemburgu.

Moja przygoda z animacją kultury zaczęła się od ... zależy jak określić pojęcie animacji kultury. Przygoda czyli łączenie pewnych zjawisk korzystając z własnych cech osobowościowych jest już od dzieciństwa. Potem, profesjonalnie Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna wydz Aktorski we Wrocławiu. Staże teatralne w Indiach w Sri Ram Center, w Norwegi FreeTeater w Porsgrunn, w Kanadzie Native Dance Centre. W Australii Performing Arts na Sydney University i założyłam teatr Kropka Theatre. Razem z artystami różnych kultur rozwijaliśmy indywidualną metodę pracy oraz repertuar w j.angielskim. Dzięki grantom od Australian Council for Arts uczestniczyłam w Międzynarodowej Szkole Antropologii Teatru ISTA Eugenio Barba oraz w seminariach Odine Teatre w Holstebro. W połączeniu z międzynarodowym doświadczeniem zawodowym oraz światopoglądem z pozycji emigranta rozwinęłam globalną perspektywę twórczą inspirowaną lokalnym środowiskiem, z poszanowaniem prostoty i minimalizmu. Zapraszają mój teatr - Australia, Armenia, Albania, Belgia, Emiraty (Fujairah), Francja (Lyon, Paryż), Iran (Teheran), Izrael (Tel Aviv, Jerozolima), Karabakh (Stepanakert, Shushi), Kazakhstan, Kosowo, Luksemburg, Macedonia, Niemcy, Osetia, Rosja (Moskwa, Smoleńsk, Kaliningrad), Rumunia (Sibiu, Cluj Napoca), Szkocja (Glasgow, Edynburg), Szwecja (Sztokholm), UK (Londyn), Ukraina (Lwów, Kijów, Chmielnitzky). Prowadzę warsztaty aktorskie (Iran, Kazakhstan, Karabakh, Francja, Australia, Polska, Luksemburg). Przygoda trwa … przede mną Brazylia, Bułgaria, Armenia i Finlandia

Ulubiona metoda pracy to jestem artystą, twórcą teatralnym. Nie mam jednej metody. Słuchanie siebie, być czułym na reagowanie zmysłów, organikę ciała i natury nas otaczającej - stąd wychodzą bodźce to działania, i podejmowania właściwych decyzji. A drugie założenie to – umieć zrobić COŚ z Niczego.

Będąc animatorem kultury nie można zapominać o tym, aby wierzyć i pamiętać o życzliwości.

 

 

Źródło: Platforma Kultury
Liczba odsłon: 954
19.03.2015