Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą Politykę prywatności.

[ Zamknij ]

Dialog. Dlaczego? Dynamiczna tożsamość - warsztat online jako dialog pokoleń. BADANIE ONLINE.

Sonda online – wszyscy zainteresowani zaproszeni są do włączenia się w dyskusję o edukacji medialnej jako dialogu pokoleń – procesie komunikacji [nadawania i odbierania treści z autorefleksją i umiejętnościami: konstruktywnej konfrontacji ze sobą i autoprezentacji. Badanie jest anonimowe. Pomoże nam w ewaluacji projektu.

Zapraszamy do udziału w sondzie, która jest ściśle związana z warsztatem online powstałym w technologii Augmented Reality. W trakcie projektu „DYNAMICZNA TOŻSAMOŚĆ – warsztat online jako dialog pokoleń” wyeksponowały się dylematy i problemy nad którymi trzeba kontynuować pracę.

„Dorośli nie byliby szczerzy odpowiadając na wszystkie pytania" – oto odpowiedź, którą młodzież najczęściej dawała, w czasie realizacji projektu Dynamiczna Tożsamość 2012, na otwarte pytanie dotyczące tego, co robiliby inaczej dorośli grając w innowacyjną europejską grę o tożsamości online. Ta odpowiedź, jak i inne, sygnalizują, że w teraźniejszości istnieją poważne nieporozumienia między pokoleniami.

Istnieje kilka hipotez na temat przyczyn nieporozumień między pokoleniami. Niektóre z nich zakładają, że nie jest to - do końca - nieporozumienie między pokoleniami, a raczej nieporozumienie między ludźmi, którzy "są często" online a tymi, którzy "są rzadko". Jakość tych relacji i budowanie więzi ma ogromne znaczenie edukacyjno-wychowawcze, szczególnie w czasach, gdzie - można powiedzieć - świat bez Internetu nie istnieje. Dialog. Dlaczego? Tak nazwaliśmy nasze badanie i warsztat online, do którego również zapraszamy.

Specyfika naszego konceptu DT realizowana poprzez pracę z młodzieżą - konstruktywną konfrontację ze sobą, autorefleksję i autoprezentację - pokazuje, że dialog między pokoleniami nie może pozostać bez treningu, a język mediów i intensywność nowych mediów wymaga doświadczenia, wartości i umiejętności autoprezentacji.

Zapraszamy do aktywności i przejścia pytań w badaniu. Sądzimy, że jego wyniki staną się jednym ze źródeł  do refleksji i profesjonalnych wniosków o znaczeniu relacji i więzi ludzkich dla edukacji medialnej i otwarciu na nowoczesność. Zapraszamy do tego doświadczenia i ciekawi jesteśmy Państwa opinii.

Projektem DYNAMICZNA TOŻSAMOŚĆ wpisujemy się w rozwój i dyskurs dotyczący edukacji medialnej zarówno młodzieży jak i dorosłych.

DYNAMICZNA TOŻSAMOŚĆ – WARSZTAT ONLINE JAKO DIALOG POKOLEŃ” to projekt edukacyjny koncentrujący się na przygotowaniu integracyjnej gry interaktywnej w technologii Augmented Reality [Rozszerzonej Rzeczywistości] o tożsamości online dla uczniów gimnazjum, liceum i dorosłych, szczególnie zagrożonych wykluczeniem.
Udział w projekcie i tworzenie gry będzie odbywać się w czasie warsztatów roboczych i konferencji warsztatowych pod opieką instruktorów, pedagogów i edukatorów w Gdańsku.

Autorzy projektu "Dynamiczna Tożsamość", Beata Staszyńska i Onno Hansen, uważają, że nadszedł czas, aby dowiedzieć się czy różne pokolenia naprawdę odmiennie przeżywają swoją obecność w Internecie i czy postawa dorosłych różni się od postawy młodzieży. Autorzy zdecydowali się użyć jako instrumentu badawczego sondy, która znajduje się tu: BADANIE ONLINE


Wyniki tej sondy będą publikowane 20.12.13 na stronie projektu: www.dynamicznatozsamosc.org/2013/

Edycja 2013 projektu otrzymała dofinansowanie z Programów Ministra – Ministerstwa Kultury i Dziedzictwo Narodowego – 2013 [nazwa programu: Edukacja kulturalna i diagnoza kultury, nazwa priorytetu: Edukacja kulturalna].

Źródło: www.dynamicznatozsamosc.org/2013/
Daty wydarzeń:

16.12.2013 - 20.12.2013

Autor wpisu: BEATA STASZYŃSKA

Liczba odsłon: 873
16.12.2013