Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą Politykę prywatności.

[ Zamknij ]

Po konferencji warsztatowej w Gdańsku 2 XII 2013: Dynamiczna Tożsamość.

Dialog.Dlaczego? WARSZTAT ONLINE JAKO METODA PRACY W PARACH POKOLENIOWYCH. EDUKACJA MEDIALNA POPRZEZ AUTOPREZENTACJE I AUTOREFLEKSJĘ - KONCEPT: DYNAMICZNA TOŻSAMOŚĆ. W jaki sposób budować i trenować więzi między pokoleniami w dobie Internetu? Edukacja medilana jako dialog pokoleń.

 

PO konferencji warsztatowej: „Dynamiczna Tożsamość - Gra jako dialog – dialog jako gra”.

W Gdańsku, 2 grudnia 2013 roku odbyła się konferencja warsztatowa w ramach projektu: „ Dynamiczna tożsamośc – warsztat online jako dialog pokolen”.

Młodzież, rodzice, pedagodzy i psycholodzy zebrali się, żeby budować dialog międzypokoleniowy. Podczas konferencji odbyła się prezentacja wyników projektu edukacyjnego: „Dynamiczna Tożsamość - warsztat online jako dialog pokoleń”. Zaprezentowano także budowę gry w technologii Augmented Reality.

Konferencja adresowana była do młodzieży, opiekunów, rodziców, wychowawców, psychologów, pedagogów i nauczycieli. Poruszyła i wywołała dyskusję na bardzo ważne tematy, m.in.: czym jest uzależnienie w sieci i jak możemy rozpocząć dialog międzypokoleniowy?

Konkretny wynik projektu to udostępniony w Internecie za darmo na zasadzie otwartej Licencji CC: warsztat online [gra edukacyjna wraz z sondą online]: „DIALOG. DLACZEGO?” jako moduł otwartej edukacji kulturalnej stymulujący umiejętności poruszania się po nowych mediach.

Warsztat online dostępny w Internecie: http://dt.ezzev.eu/

Powstało nowatorskie narzędzie edukacyjno-wychowawcze, które jako zasadę traktuje dialog międzypokoleniowy i proces budowania tożsamości digitalnej poprzez świadome przeżywanie sytuacji w Internecie i odczytywanie wywołanych przez nie emocji jako proces autoreflkesji. Te umiejętności są składową tworzenia autoprezentacji, ważnej w procesie korzystania z nowych mediów i obecności online.

Muzeum Narodowe w Gdańsku udostępniło digitalną kopię obrazu H. Memlinga - "Sąd ostateczny", a to pozwoliło na legalną pracę twórczą z elementami arcydzieła. Gośćmi spotkania byli także dyrektorzy, nauczyciele oraz uczniowie z IX LO w Gdańsku, I społecznego Gimnazjum STO w Gdańsku, Gimnazjum nr 2 im. Jana Heweliusza w Gdańsku oraz z ZSO nr 8 w Gdańsku.

Organizatorami konferencji byli Fundacja Citizen Project i Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień. Patronaty honorowe nad projektem objęły Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji.

Autorzy projektu Dynamiczna Tożsamość: Beata Staszyńska oraz Onno Hansen  od kilku lat starają się rozmawiać z młodymi ludźmi i słuchać ich, dzieląc się dświadczeniem i dając dostęp do nowoczesnych technologii.

Konferencja odbyła się w Ateneum – Szkole Wyższej w Gdańsku. Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Więcej o projekcie i warsztacie online na: http://dynamicznatozsamosc.org/2013/

Zwiastun projektu: http://www.youtube.com/watch?v=eSuErTuncKA

Dokumentacja fotograficzna: Jakub Kownacki, Beata Staszyńska
 

Źródło: www.dynamicznatozsamosc.org/2013/
Daty wydarzeń:

4.2.2013 - 18.12.2013

„DYNAMICZNA TOŻSAMOŚĆ – WARSZTAT ONLINE JAKO DIALOG" to projekt edukacyjny oparty o założenie, że edukacja medialna to dialog międzypokoleniowy na temat znaczenia i wpływu korzystania z digitalnych środków masowego przekazu na naszą tożsamość. Zarówno digitalną, jak i rzeczywistą.
Wspólnie z młodzieżą pracujemy nad warsztatem online dla młodzieży i dorosłych grających w parach pokoleniowych.
Projekt wywodzi się z konceptu: DYNAMICZNA TOŻSAMOŚĆ, którego podstawą jest założenie, że dane online są ważne. Dane o sobie, którymi dzielimy się w Internecie oraz dane o nas, które umieszczają w sieci inni. Wszystkie one tworzą naszą digitalną tożsamość. Właśnie ona jest głównym obszarem tematycznym projektu.
Nasza digitalna tożsamość nie jest statyczna. Nowe dane i nowe konteksty zmieniają ją, sprawiając, że jest dynamiczna. Jest ona również ważną częścią ogólnej tożsamości. To kim jesteśmy w Internecie jest coraz ważniejsze dla naszej autodefinicji, dla opinii innych o nas i naszej opinii o innych.
Autorami projektu są Beata Staszyńska i Onno Hansen.
Projekt dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego - 2013.

Autor wpisu: BEATA STASZYŃSKA

FUNDACJA CITIZEN PROJECT
województwo: pomorskie
80-762 Gdańsk, Szopy 3 LOK.42
staszynska.beata@gmail.com, 502589842
http://www.foundationcitizenproject.eu/home/

Miejsce wydarzenia
GDAŃSK_INTERNET
województwo: pomorskie
80-762, Szopy

Zaproszenie i program - KONFERENCJA WARSZTATOWA DYNAMICZNA TOŻSAMOŚĆ 02
Liczba odsłon: 633
12.12.2013

Zobacz także:

POKOLENIE (F) FRAGMENTACJI - o co chodzi?

Jeśli nauczyciel - wychowawca będzie wkładać staranie w zrozumienie jak funkcjonuje obecnie młode pokolenie z któym i na rzecz którego pracuje to będzie mu łatwiej stosować skuteczną dydaktykę. Edukacja medialna to obszar poznawczy i praktyczny kanał komunikacji międzypokoleniowej. Jednak, aby zadziałał trzeba "poznać i rozumiemć" każdą ze stron: swoje predyspozycje nauczyciela - wychowawcy" i ucznia "aktywności".

HACKING HEROES w Kaliszu!

OD ZERA DO HAKERA to nazwa najnowszego projektu Fundacji Rozwoju Inicjatyw Kreatywnych z Kalisza. Realizowany on będzie w Kaliszu i w Portugalii we współpracy z Associação de Desenvolvimento do Concelho de Espinho. Pomysł został doceniony przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji i otrzymał dofinansowanie w ramach programu ERASMUS+.

hurra!TEKTURA

Wystawa podsumowująca projekt hurra!TEKTURA ukazuje realizacje wybrane spośród 38 warsztatów intermedialnych, których inspiracją i materiałem do twórczych działań stał się papier.