Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą Politykę prywatności.

[ Zamknij ]

Sztuka dla widza! Koncepcja rozwoju widowni

Pierwsza w Polsce publikacja zawierająca wstęp do koncepcji Rozwoju widowni (z ang. Audience development) czyli metod pracy organizacji/instytucji kultury z publicznością została wydana przez Fundację Impact jako podsumowanie pilotażowego projektu Sztuka dla Widza z 2011 r.

Rozwój Widowni (ang. Audience Development) to nieznana w Polsce, a szeroko stosowana m.in. w Wielkiej Brytanii, metoda - sposób pracy organizacji, firm i instytucji sektora kultury, który skoncentrowany jest na rozwoju ilościowym i jakościowym publiczności wydarzeń kulturalnych.

Rozwój Widowni to marketing sztuki, który wychodzi daleko poza „sprzedaż wydarzeń“ - ma za zadanie aktywizować społeczność wokół działań organizacji, budować relacje z publicznością, animować i rozwijać jej zainteresowania. Chodzi więc zarówno o powiększanie widowni projektów, jak i poznanie i budowanie jej potrzeb. Ważna jest zarówno dbałość o dotychczasową publiczność, jak i świadome docieranie do nowej.

Widownią są wszyscy odbiorcy działań organizacji zajmujących się kulturą i sztuką: odbiorcy działań, goście, czytelnicy, słuchacze, widzowie, uczniowie, studenci, partnerzy i sponsorzy.

Audience development to nie kilka uniwersalnych recept, to długofalowy, dynamiczny i całościowo zintegrowany proces stawiający WIDZA w centrum codziennych działań całej organizacji. Działania promocyjno-marketingowe wynikają więc bezpośrednio i są spójne z wizją i misją organizacji.

Publikacja w formie PDF do pobrania w stopce pod artykułem.

Artykuł na temat projektu na Platformie Kultury: Audience development - Rozwój Widowni

Źródło: Fundacja Impact
Liczba odsłon: 1657
01.02.2013