Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą Politykę prywatności.

[ Zamknij ]

Projekt Dynamiczna Tożsamość. Sonda w internecie

Tożsamość online - o co chodzi? - Fundacja Citizen Project zaprasza do udziału w sondzie. W trakcie projektu DYNAMICZNA TOŻSAMOŚĆ pojawiły się pytania o „być online” i o „kim jesteśmy online”. Ciekawi jesteśmy Państwa opinii.

SONDA trwa: 03-09.12.2012

www.dynamicznatozsamosc.org/sonda-2012/

Wyniki tej sondy będą publikowane 14.12.12 na stronie projektu: www.dynamicznatozsamosc.org

Projektem DYNAMICZNA TOŻSAMOŚĆ wpisujemy się w rozwój i dyskurs dotyczący edukacji medialnej zarówno młodzieży jak i dorosłych.

Projekt Dynamiczna Tożsamość o interdyscyplinarno-badawczym charakterze wykorzystywał najnowsze międzynarodowe badania w dziedzinie obecności online oraz nową technologię (Augmented Reality), film i zdjęcia jako narrację obrazem.

Edycja 2012 projektu otrzymała dofinansowanie z Programów Ministra – Ministerstwa Kultury i Dziedzictwo Narodowego – 2012 [nazwa programu: Edukacja kulturalna i diagnoza kultury, nazwa priorytetu: Edukacja kulturalna].

Autorzy projektu "Dynamiczna Tożsamość", Beata Staszyńska i Onno Hansen, uważają, że nadszedł czas, aby dowiedzieć się czy różne pokolenia naprawdę odmiennie przeżywają swoją obecność w Internecie i czy postawa dorosłych różni się od postawy młodzież. Autorzy zdecydowali się użyć jako instrumentu badawczego sondy, która znajduje się tu: www.dynamicznatozsamosc.org/sonda-2012/

„Dorośli nie byliby szczerzy odpowiadając na wszystkie pytania" – oto odpowiedź, którą młodzież najczęściej dawała, w czasie realizacji projektu Dynamiczna Tożsamość 2012,  na otwarte pytanie dotyczące tego, co robiliby inaczej dorośli grając w innowacyjną europejską grę o tożsamości online. Ta odpowiedź, jak i inne, sygnalizują, że w teraźniejszości istnieją poważne nieporozumienia między pokoleniami.

Istnieje kilka hipotez na temat przyczyn nieporozumień między pokoleniami. Niektóre z nich zakładają, że nie jest to - do końca - nieporozumienie między pokoleniami, a raczej nieporozumienie między ludźmi, którzy "są często" online a tymi, którzy "są rzadko".

Istnieje na przykład hipoteza, która twierdzi, że ludzie online mniej kalkulują. Podczas, gdy w realnym świecie odgrywamy różne role przed różnymi ludźmi, w portalach społecznych sytuacja jest inna. Każdy może czytać wszystkie informacje na naszym timelinie, więc selektywne ujawnianie ujawnianie tajemnic jest prawie niemożliwe. Według tej hipotezy, kalkulacja dorosłych, którzy są online rzadko, jest powodem do obniżonego zaufania młodzieży dla nich.


Im więcej osób weźmie udział w sondzie tym jej wynik będzie wiarygodnej opisywać teraźniejszą sytuację. Biorąc udział w sondzie pomożesz odkryć, gdzie pokolenia młodzieży i dorosłych w obszarze zjawiska tożsamości online znajdują się w teraźniejszości.

Dziękujemy!

 

Źródło: Fundacja Citizen Project
Daty wydarzeń:

3.12.2012 - 9.12.2012

PROJEKT DYNAMICZNA TOŻSAMOŚĆ - O NAS
Autor zdjęć: JAKUB KOWNACKI

PROJEKT DYNAMICZNA TOŻSAMOŚĆ - O NAS PROJEKT DYNAMICZNA TOŻSAMOŚĆ - O NAS PROJEKT DYNAMICZNA TOŻSAMOŚĆ - O NAS PROJEKT DYNAMICZNA TOŻSAMOŚĆ - O NAS PROJEKT DYNAMICZNA TOŻSAMOŚĆ - O NAS PROJEKT DYNAMICZNA TOŻSAMOŚĆ - O NAS PROJEKT DYNAMICZNA TOŻSAMOŚĆ - O NAS PROJEKT DYNAMICZNA TOŻSAMOŚĆ - O NAS PROJEKT DYNAMICZNA TOŻSAMOŚĆ - O NAS PROJEKT DYNAMICZNA TOŻSAMOŚĆ - O NAS PROJEKT DYNAMICZNA TOŻSAMOŚĆ - O NAS PROJEKT DYNAMICZNA TOŻSAMOŚĆ - O NAS
W Zespole Szkół Ogólnokształcących Nr 6 w Gdańsku zrealizowaliśmy ten filmowy zwiastun idei Projektu. Występujący w nim uczniowie - to uczniowie, którzy uczestniczyli w warsztatach i mogli doświadczyć na sobie samych jak rozumieć, interpretować siebie i innych ...również online.

Autor wpisu: BEATA STASZYŃSKA i ONNO HANSEN

FUNDACJA CITIZEN PROJECT
województwo: pomorskie, powiat: m. Gdańsk
80-762, GDAŃSK, SZOPY 3 LOK.42
staszynska.beata@gmail.com, 502589842
http://www.foundationcitizenproject.eu
Liczba odsłon: 1273
03.12.2012

Zobacz także:

Metoda warsztatowa E- LAB DT w Gdańskich szkołach podstawowych (adT) - podsumowanie programu szkoleniowego

Program szkoleniowy (adT) „Dialog – jak zaczynać?” to program, który praktycznie przekazuje, tłumaczy i daje narzędzia nauczycielom i rodzicom oprate o wyniki 3-letniego, narodowego projektu E-LAB DYNAMICZNA TOŻSAMOŚĆ. Tematem szkolenia było jak chronić dzieci i młodzież przed manipulacją online i offline razem ze szkołą. 

POKOLENIE (F) FRAGMENTACJI - o co chodzi?

Jeśli nauczyciel - wychowawca będzie wkładać staranie w zrozumienie jak funkcjonuje obecnie młode pokolenie z któym i na rzecz którego pracuje to będzie mu łatwiej stosować skuteczną dydaktykę. Edukacja medialna to obszar poznawczy i praktyczny kanał komunikacji międzypokoleniowej. Jednak, aby zadziałał trzeba "poznać i rozumiemć" każdą ze stron: swoje predyspozycje nauczyciela - wychowawcy" i ucznia "aktywności".

Symbole Walczące - Biografie Symboliczne

Jesienią 2016 roku Fundacja Ari Ari zrealizowała kolejną edycję projektu wystawienniczo - edukacyjnego Symbole Walczące. Efektem tegorocznych zmagań jest multimedialna wystawa  prezentowana za pośrednictwem mobilnej aplikacji.