Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą Politykę prywatności.

[ Zamknij ]

Pozyskiwanie informacji o wydarzeniach kulturalnych w Gdańsku przez mieszkańców Gdańska

Wiedza o najskuteczniejszych sposobach promocji jest potrzebna każdemu organizatorowi wydarzeń kulturalnych. Dlatego instytucja kultury Gdańsk 2016 zamówiła badania dotyczące sposobów pozyskiwania informacji o wydarzeniach kulturalnych przez mieszkańców i mieszkanki Gdańska. Z wyników badań można dowiedzieć się m.in., jakie są najpopularniejsze sposoby pozyskiwania informacji o ofercie kulturalnej oraz z jakich źródeł informacji mieszkańcy chcieliby korzystać w przyszłości. O komentarz do wyników badania poprosiliśmy Natalię Hatalską, ekspertkę w dziedzinie alternatywnych form komunikacji marketingowej.

Dzielimy się z Państwem wynikami badań dotyczących pozyskiwania informacji o wydarzeniach kulturalnych przez mieszkańców i mieszkanki Gdańska. Badanie zostało przeprowadzone na reprezentatywnej próbie 1000 osób mieszkających w Gdańsku przez firmę badawczą PBS DGA.

O komentarz do wyników badania poprosiliśmy Natalię Hatalską, ekspertkę w dziedzinie alternatywnych form komunikacji marketingowej (www.hatalska.com), która podczas pierwszej prezentacji badania (6.02.2012 w siedzibie Gdańsk 2016) przygotowała konkretne wskazówki dla osób zajmujących się promocją kultury.

Marketing miejsc staje się w Polsce coraz popularniejszy – miasta i regiony mają świadomość jego znaczenia. Niestety, zbyt często w komunikacji opierają się na tradycyjnej reklamie. Owszem, buduje ona zasięg i pożądany wizerunek, ale nie zawsze widoczna jest w natłoku innych komunikatów. Miasta powinny pamiętać, że dziś wyróżnialność to nie tylko treść, ale także kreatywny koncept. Ten ostatni można jednak przygotować tylko wtedy, kiedy dokładnie zna się potrzeby i oczekiwania swojej grupy celowej. Co więcej, połączenie działań niestandardowych z komunikacją w mediach tradycyjnych pozwoli na zaplanowanie efektywnej kampanii reklamowej.

Wyniki badania wskazują, że najpopularniejszym źródłem informacji o w wydarzeniach kulturalnych w Gdańsku jest internet, szczególnie lokalne portale. Wysokie pozycje zajęły również lokalna prasa codzienna, radio i telewizja oraz tzw. poczta pantoflowa, na którą warto zwrócić szczególną uwagę planujac działania promocyjne spod znaku marektingu szeptanego.

Pełny raport i komentarz: http://www.gdansk2016.eu/badania

Badanie zostało zrealizowane w ramach działań Obserwatorium Kultury - nowego programu prowadzonego przez Gdańsk 2016. Celem Obserwatorium Kultury jest dostarczanie wiedzy pomocnej w tworzeniu polityki kulturalnej oraz usprawnianie działania instytucji kultury i organizacji pozarządowych działających w obszarze kultury.

Źródło: Gdańsk 2016

Autor wpisu: Katarzyna Mejna

Liczba odsłon: 1924
07.02.2012