Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą Politykę prywatności.

[ Zamknij ]

Chłopska Szkoła Biznesu. Raport ewaluacyjny

Badania ewaluacyjne przedstawione w tym raporcie dotyczyły opinii użytkowników gry planszowej na temat jej użyteczności i przydatności w edukacji o przedsiębiorczości. Raport opracowany został przez trójkę studentów: Annę Maj, Katarzynę Stożek oraz Szymona Szemika, studentów socjologii na Uniwersytecie Jagiellońskim w ramach wolontariatu dla Małopolskiego Instytutu Kultury.

 

„Chłopska Szkoła Biznesu” to edukacyjna gra planszowa przygotowana przez Małopolski Instytut Kultury we współpracy z Towarzystwem Miłośników Andrychowa oraz przy wsparciu finansowym Muzeum Historii Polski w ramach programu „Patriotyzm Jutra”.

Inspiracją do stworzenia gry była historia pańszczyźnianych chłopów, żyjących w XVIII wieku na terenach dzisiejszego małopolskiego Andrychowa, specjalizujących się w wytwarzaniu lnianego płótna. Jeszcze przed wielką rewolucją przemysłową tworzyli sieci powiązań i kontaktów handlowych, eksportując ponad 80% produktów za granicę, m.in. do Marsylii, Stambułu czy Moskwy. Właśnie na zasadach działania ich kolegacji (spółek handlowych) opierają się zasady „Chłopskiej Szkoły Biznesu”.

Źródło: Małopolski Instyt Kultury

Autor wpisu: Katarzyna Dzigańska

Liczba odsłon: 2919
23.08.2011